سازه پارچه ای مدرن با طرح های متنوع

بهترین نوع پارچه برزنت
بهترین نوع پارچه برزنت کدام است؟
16 مرداد 1400
قیمت عمده پارچه برزنت ترانزیتی
قیمت عمده پارچه برزنت ترانزیتی
24 مرداد 1400
نمایش همه

سازه پارچه ای مدرن با طرح های متنوع

سازه پارچه ای مدرن با طرح های متنوع

سازه پارچه ای مدرن با طرح های متنوع

سازه پارچه ای مدرن با طرح های متنوع

سازه پارچه ای مدرن به نوع خاصی از سازه پارچه ای ها با بدنه و سازه فلزی گفته میشود که روکش پارچه ای روی آنها قرار گرفته و در اغلب مواقع به صورت پیش ساخته ارائه میشوند.

این سازه ها از نظر شکل و ساختار کلی، تعداد و محل قرار گیری پایه ها و جنس روکش آنها دارای تنوع زیادی بوده و در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند.  شرکت دیکسون در ادامه انواع سازه پارچه ای مدرن را معرفی و ویژگی ها و قیمت و نحوه خرید آنها را بررسی خواهد نمود.

سازه پارچه ای مدرن چیست؟

امروزه استفاده از فضای باز رستوران ها، پارک، پشت بام و باغ و ویلا و غیره بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

به طوریکه در اغلب محوطه مجتمع های مسکونی و باغ ها از سازه پارچه ای های مختلف استفاده میشود که فضایی مناسب را برای دورهمی ها فراهم می کنند.

علاوه براین، به منظور فراهم ساختن محیط مناسب برای برگزاری جلسات و نشست ها در محیط های باز نیز از سایبان پارچه ای و سازه چادری استفاده میشود. سازه چادری مدرن به سازه های پیش ساخته گفته میشود که بدنه آنها از پایه های فلزی تولید شده و روکش و سقف آنها پارچه ای می باشد.

سازه پارچه ای مدرن با طرح های متنوع

انواع سازه چادری مدرن

سازه چادری ، سازه کششی و سایر سازه ها از این دسته دارای تنوع بسیار زیادی می باشند و متناسب با شرایط محیط مورد نظر حق انتخاب بالایی خواهید داشت. به عنوان مثال، بر اساس شکل و ساختار کلی می توان آنها را به گروه های زیر تقسیم بندی نمود:

سازه کششی زین اسبی

همان طور که از نام این گروه مشخص است، ساختار و شکل کلی آنها شبیه به زین اسب می باشد.

از مهم ترین ویژگی های این نوع سازه پارچه ای مدرن می توان به استفاده از چند پایه در اطراف اشاره نمود. روکش پارچه ای با استفاده از کابل های مخصوص به این پایه ها متصل و در نهایت شبیه به زین اسب می باشند.

این نوع آلاچیق در محوطه باغ ها و منازل مسکونی، پارک، رستوران بام ها کاربرد زیادی دارند. سازه های پارچه ای زین اسبی بیشتر برای محیط هایی مورد استفاده قرار میگیرند که فضای بیشتری نیاز به پوشش و مسقف شدن داشته باشند.

  سقف متحرک پارچه ای
سازه پارچه ای مدرن با طرح های متنوع
سازه چادری خیمه ای

در شرایطی که هدف مسقف کردن موقت محیط هایی با ابعاد کم می باشد، از سازه چادری مدرن شبیه به خیمه استفاده میشود.

این سازه ها دارای یک ستون فلزی بسیار مقاوم در وسط بوده و روکش در بالای آن قرار میگیرد. ساختار این آلاچیق ها کاملا شبیه به خیمه بوده و قسمت مرکزی آنها ارتفاع بیشتری نسبت به سایر بخش ها دارد. از این آلاچیق ها در ساحل دریا، رستوران و پارک ها استفاده میشود.

سازه کششی مدرن آکاردئونی

سازه های آکاردئونی یا اتوبوسی دارای پایه های فلزی می باشند که روکش برزنت با روکش پلی استر یا سایر پارچه های مقاوم بر روی آنها قرار میگیرد. برای اطلاع از انواع پارچه برزنت مقاله ی بهترین نوع پارچه برزنت کدام است؟ را مطالعه کنید.

مهم ترین ویژگی این سازه ها قابلیت باز و بسته شدن در شرایط مورد نیاز می باشد. به عبارت دیگر، بدنه این سازه ها در شرایط مورد نیاز کاملا باز شده و سپس شبیه به درب های اتوبوس بر روی هم قرار گرفته و جمع می شوند.

جنس سازه پارچه ای مدرن چیست؟

طول عمر و ماندگاری سازه چادری ارتباط مستقیم با کیفیت روکش و سازه دارد. به همین دلیل دقت زیادی در مرحله ساخت و انتخاب متریال برای آنها باید وجود داشته باشد.

جنس پایه ها و سازه اصلی از فلز با ضخامت های مختلفی می باشد که در برابر ضربه و وزش بادهای شدید کاملا مقاوم هستند.

برای روکش این چادرها از پارچه برزنتی استفاده میشد که در رنگ های مختلفی در بازار موجود هستند. بهترین نوع برزنت مورد استفاده برای این آلاچیق ها نوع ضد آب و نسوز می باشد که یک یا دو روی آنها از مواد پلی استر یا پی وی سی پوشانده شده است.

لازم به ذکر است که برزنت دارای تنوع زیادی بوده و از نظر تعداد لایه ها و ضخامت با هم تفاوت دارند. لذا در زمان خرید این مدل سازه غشایی ها حتما به کیفیت و میزان مقاومت روکش و پارچه های برزنت مورد استفاده در آنها حتما توجه داشته باشید.

  چادر نمایشگاهی با برزنت پی وی سی

مزایای سازه چادری مدرن

استفاده از سازه چادری مدرن مزایای متعددی به همراه دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قیمت ارزان نسبت به ساخت اتاق با مصالح ساختمانی در فضای باز
  • نصب سریع و بدون نیاز به استفاده از مصالح ساختمانی و نیروی کار زیاد
  • عدم نیاز به مجوز برای نصب
  • مقاومت بالا در برابر وزش باد و ضربه
  • مقاومت و استحکام بالا در برابر تابش نور خورشید، بارش باران و برف و تگرگ
  • قابل حمل و نصب در محل های مختلف
  • سازگاری کامل با محیط زیست
  • قابلیت شستشوی آسان
  • عدم نیاز به تعمیر و نگهداری زیاد
  • تنوع بالا در طرح و مدل و قابل اجرا در اندازه و ابعاد مختلف

قیمت سازه چادری مدرن

در حالت کلی می توان گفت، خرید سازه پارچه ای مدرن از نظر اقتصادی بهتر از ساخت بنا با مصالح می باشد. عدم نیاز به مصالح ساختمانی، ساخت سریع و استفاده از نیروی کار انسانی کمتر از جمله دلایلی هستند که باعث میشوند تا این سازه ها ارزان باشند.

قیمت چادر سازه کششی مدرن با توجه به نوع و مدل آنها تعیین می گردد. علاوه براین، جنس روکش چادر و اندازه و ابعاد آنها و همچنین متریال مورد استفاده در پایه های سازه نیز تاثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی این نوع سازه دارند.

خرید پارچه ی سازه غشایی مدرن بدون واسطه

شرکت دیکسون یکی از بزرگترین و با سابقه ترین تیم ها در حوزه طراحی و تولید و ساخت انواع سازه پارچه ای مدرن با بهترین متریال می باشد.

سازه چادری دارای روکش های برزنت ضد آب در رنگ های مختلف بوده و در اندازه و ابعاد مختلف و متناسب با شرایط محیط طراحی و تولید میشود.

با توجه به اینکه شرکت دیکسون تولید کننده اصلی پارچه سازه غشایی می باشد، به همین دلیل می توانید بدون واسطه و با قیمت ارزان در هر نقطه از ایران سفارش خود را ثبت نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.