تفاوت پارچه برزنت با دیگر پارچه ها

پارچه سازه کششی چیست؟
پارچه سازه کششی چیست؟
25 تیر 1397
پارچه های سایبان ها
پارچه های سایبان
31 تیر 1397
نمایش همه

تفاوت پارچه برزنت با دیگر پارچه ها

تفاوت پارچه برزنت با دیگر پارچه ها

تفاوت پارچه برزنت با دیگر پارچه ها

تفاوت پارچه برزنت با دیگر پارچه ها

تاکنون به تفاوت پارچه ها با یک دیگر توجه نموده اید و آیا راه حل تشخیص آن را میدانید؟ در این مطلب به شما کمک میکنیم تا با روش شناسایی انواع پارچه ها و ویژگی هریک آشنا شوید.

پارچه جنس پنبه:

پارچه ای که تصور میشود آرامبخش و مطمئین ترین باشد، پارچه‌ی پنبه‌ای نام دارد. الیاف پنبه ای ‌هادی حرارت هستند و حرارت بدن را به بیرون منتقل می کند و در نتیجه خنک می باشند. در ایران لباسهای پنبه ای ، نخی نام دارند.

پارچه جنس بنگالین:

پارچه‌ای آجدار که از ابریشم، پشم و یا الیاف مصنوعی بافته میشود. بنگالین به نوع بافت پارچه اشاره دارد. نام بنگالین هم از بنگال گرفته شده که این پارچه برای اولین بار از بنگال به فرانسه صادر شده است.

پارچه جنس مخمل:

نوعی پارچه کرکی است که از ابریشم، پنبه، کتان یا پشم بافته میشود. مخمل به علت دشواری ساخت و تولید، معمولا جزء پارچه‌های اشرافی و لوکس محسوب میشود؛ گرچه با پیشرفت فناوری روز، تولید آن هزینه ی کمتری پیدا کرده‌است. صفت «مخملی» اشاره مستقیم به لطافت و نرمی این نوع پارچه دارد .

 

پارچه جنس برزنت:

برزنت یک پارچه مستحکم، انعطاف پذیر و ضد آب است که معمولا از پارچه‌هایی مانند کرباس و یا پلی استر با روکش یوریتان و یا پلاستیک هایی مانند پلی اتیلین ساخته میشود.

پارچه جنس کرباس:

پارچه‌ای مقاوم است از الیاف پنبه و یا لینن است که از آن برای ساخت چادر مسافرتی، کوله پشتی و غیره استفاده میشود.

  پارچه برزنت سه لایه

پارچه جنس تریکو:

پارچه تریکوی پودی در جهت عرضی و طولی قابلیت کشش دارد. امکانات طراحی وسیع در تریکوی بافی پودی میتوان لباس را با فرم دلخواه تهیه کرد مانند یقه ،حلقه آستین و آستین.

پارچه جنس مرسریزه:

عمل آوری پارچه های مخلوط پنبه، پلی استر با محلول قلیایی داغ، به منظور انجام مرسریزه کردن گرم در جزء پنبه و ابریشم مانند شدن زیر دست پلی استر و بهبود خواص آن مورداستفاده قرار میگیرد.