مراحل پیاده سازی پارچه سازه کششی

نمونه کار پارچه برزنت
نمونه کار پارچه برزنت
28 آذر 1397
پارچه سایبان حرفه ای
پارچه سایبان حرفه ای
28 آذر 1397
نمایش همه

مراحل پیاده سازی پارچه سازه کششی

مراحل پیاده سازی پارچه سازه کششی

مراحل پیاده سازی پارچه سازه کششی و نکات فنی آن

مراحل پیاده سازی پارچه سازه کششی : طراحی اولیه و فرم یابی

در طراحی پارچه سازه کششی باید چهار عامل مورد توجه قرار گیرد و با توجه به عملکرد و نیرو های وارده، فرم مناسب جهت پارچه را به دست آورد.

مراحل پیاده سازی پارچه سازه کششی : طراحی و اجرای فنداسیون

بخشی از پارچه سازه کششی است که وظیفه انتقال نیرو از ستون ها به زمین و خاک اطرافش را بر عهده دارد بر اساس نوع سازه پارچه ای و میزان نیرو های وارده، بافت لایه ها، نوع خاک زمین و شرایط آب و هوایی منطقه، می‌ توان تیپ و ابعاد شالوده را انتخاب و مشخص نمود. ابعاد پی‌ ها به میزان برف و وزش باد و نوع خاک محل بستگی دارد.

مراحل پیاده سازی پارچه سازه کششی : طراحی الگو و جوش پارچه

ارچه‌های مورد استفاده در این سازه ها، طی یک پروسه صنعتی تولید میگردد و در تولید آن از مدرن‌ترین تکنولوژی‌ ها و استاندارد ها استفاده می‌ شود. برای تولید پارچه‌ های روکش دار باید استاندارد های لازم در تمام مراحل از مرحله تولید الیاف تا بافت و اتصال روکش، رعایت شود.

مراحل پیاده سازی پارچه سازه کششی : طراحی و ساخت سازه

 

بخش دیگری از پارچه سازه کششی ، عناصری هستند که وظیفهٔ انتقال بار غشا به فنداسیون و سپس زمین را برعهده دارند. این عناصر به‌طور عمومی سازه نامیده می‌ شوند. سازه‌ ها در این سیستم به صورت دیرک ‌های خارجی، کابل‌ های معلق و دیرک ‌های داخلی هستند.

  مزیت‌ های پارچه سازه کششی

مراحل پیاده سازی پارچه سازه کششی : رنگ آمیزی و بسته بندی

 

یکی دیگر از مراحلی که در فرایند ساخت پارچه سازه کششی و غشایی طی می‌ شود، رنگ آمیزی سازه و اتصالات می‌ باشد . به علت نمایان بودن سازه و اتصالات در سایبان مدرن، زیبایی و ظرافت در سازه و اتصالات از اهمیت ویژه ای برخوردار است

مراحل پیاده سازی پارچه سازه کششی : طراحی و ساخت اتصالات

 

به دلیل تنش‌ های بالای ناشی از پیش‌تنیدگی و نیز بارگذاری سازه‌ های غشایی ، در لبه‌ ها و مرز های غشا، این قسمت‌ ها نیاز به طراحی و مقاوم سازی ویژه دارند.
انتخاب تجهیزات نصب: در نصب سازه‌ های غشایی به دلیل نحوه نصب پارچه، که نیاز است به تدریج و به صورت یکنواخت و از همه تکیه گاه ها، به پیشتنیدگی نهایی خود برسد، می بایست از نیرو های متخصص در این ضمینه به همراه تجهیزات مناسب برای این امر استفاده کرد.

مراحل پیاده سازی پارچه سازه کششی : نصب و تحویل پروژه

 

تیم اجرایی با پیشرفته‌ترین تجهیزات نصب و ایمنی و با استفاده از نیروی‌ های آموزش دیده و مجرب سعی بر آن دارد که پروژه‌ های این شرکت طبق نقشه‌ های اجرایی را در کمترین زمان و با کیفیت به اتمام برساند.