نقش مهم سازه غشایی در معماری چیست؟

چگونگی طراحی سازه پارچه ای - سازه غشایی
چگونگی طراحی سازه پارچه ای
20 خرداد 1400
انتخاب پارچه مناسب برای سازه چادری - سازه غشایی
انتخاب پارچه مناسب برای سازه چادری
26 خرداد 1400
نمایش همه

نقش مهم سازه غشایی در معماری چیست؟

نقش مهم سازه غشایی در معماری

نقش مهم سازه غشایی در معماری

نقش مهم سازه غشایی در معماری چیست؟

نقش مهم سازه غشایی در معماری بسیار مهم است چراکه وزن بسیار سبکی دارد و دارای زیبایی ، ظرافت بسیار زیادی است در این صورت است که اکثر مکان ها جهت زیبایی محیط از این سازه بسیار مدرن استفاده می کنند. ساخت سازه غشایی با استفاده از پارچه هایی با کمترین ضخامت که هم موجب کاهش وزن می شود هم اینکه همان پارچه موجب صرفه جویی در انرژی و هزینه ها می شود امروزه مورد توجه اکثر معماران قرار گرفته است.

سازه غشایی با توجه به اینکه ظاهر بصری بسیار منحصربفرد و جذابی دارد باعث شده نقش بسیار مهمی در معماری داشته باشد و اینکه طراحان با استفاده از این سازه می توانند فرم های بسیار جذاب مطابق با نیاز مشتریان ایجاد کنند. همچنین با این کار تمام طراحان می توانند تجربه ای متفاوت را در این زمینه کسب کنند و اینکه خلاقیتشان را در این زمینه به کار ببرند.

سازه پارچه ای از نظر ساختاری بهینه و بسیار کارآمد هستند. با توجه به اینکه ساختار اولیه کمتری نیاز دارد و بنابراین بسیار مقرون به صرفه است. با توجه به این خصوصیات منحصر به فرد ، سازه های غشایی برای ساختمان ها ایده آل هستند.

مزایای استفاده از سازه غشایی در معماری ساختمان

با در نظر گرفتن موارد نقش مهم سازه غشایی در معماری میخواهیم مزایای استفاده از این سازه را در معماری ساختمان های متنوع مورد بررسی قرار دهیم. البته ممکن است خودتان در ساختمان های متعدد این سازه ی بسیار زیبا را مشاهده کرده باشید اما این که مزایای آن چیست را ممکن است ندانید. اگر می خواهید یک نمای بسیار زیبا برای ساختمانتان چه در داخل چه خارج از محیط ایجاد کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از سازه چادری است.

از اولین مزایای استفاده از سازه پارچه ای در معماری ساختمان می توان به سبک وزن بودن آن اشاره کرد که در متن بالا راجع به آن توضیح دادیم. از مزایای دیگر این سازه ی مدرن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  روش رنگ کردن پارچه برزنتی

1) سازه غشایی در مقایسه با سازه های قدیمی بسیار جذابتر است و اینکه می توانید در هر شکل و مدلی از آن به کار ببرید و استفاده کنید.

2) فضای بسیار زیادی از محیط داخل و خارجی ساختمان را می توانید بدون اینکه نیاز به ستون زدن داشته باشید و محیط از جذابیتش خارج می شود با استفاده از سازه ی غشایی که نیاز به ستون هم ندارد به راحتی نصب و محیط را از حالت سادگی قبلی اش خارج کنید.

3) هزینه ساخت و نگهداری اش بسیار پایین است و نیازی نیست برای آن هزینه ی بالایی پرداخت کنید. البته این امر مستلزم این است که از شرکت تولید کننده انواع سازه پارچه ای مطمئن باشید و خدمات بعد از فروش را به شما ارائه دهد.

4) سازه غشایی با توجه به پارچه هایی که در ساخت آن استفاده می شود مثل پارچه پی وی سی ، پارچه برزنت ، پارچه سازه کششی و .. جنس آن ها بسیار مقاوم است و در برابر تغییرات آب و هوایی ، بارش باران و برف و موارد محیطی دیگر میزان مقاومت بسیار بالایی دارند.

5) طول عمر سازه پارچه ای بسیار بالاست یعنی اینکه شما می توانید در طولانی مدت بدون اینکه نیاز به تعمیر و تعویض داشته باشید از این سازه استفاده کنید البته بعد از مدتی ممکن است با وجود گرد و غبار های موجود در هوا پارچه کثیف شود که شستشوی آن را می توانید سالی یک بار انجام دهید و بعد از آن مثل روز اول خواهد شد.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید : 

چرا آلاچیق پارچه ای بخریم؟

کاربردهای سازه چادری

نقش مهم سازه غشایی در معماری - سازه پارچه ای

مروری بر خصوصیات استفاده از سازه چادری در معماری

در این قسمت می خواهیم مروری داشته باشیم بر خصوصیات استفاده از سازه چادری در معماری که چه خصوصیاتی را برای شما به همراه خواهد داشت و اینکه مواردی که در ادامه مشاهده می کنید دلایلی است بر نقش مهم سازه غشایی در معماری پس آن ها را با دقت مطالعه کنید :

  خرید آلاچیق پارچه ای از بهترین فروشگاه ها

– سازگار با محیط زیست ، چراکه قابلیت بازیافت دارد.

– سطح بازتابنده بالا

–  امکان حداقل جذب نور خورشید

– استفاده از نور روز طبیعی به جای نور الکتریکی پر هزینه

– ساختارهای چند لایه پارچه ی سازه پارچه ای امکان عایق حرارتی بودن را افزایش می دهد.

– سبک وزن

– مقاوم در برابر اشعه ی UV

– دارای طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها

–  قابلیت چاپ طرح و تبلیغات روی پارچه را دارد.

– عمر طولانی و پایدار

پیشنهاد مطالعه : 

نکات جالب درباره ی پارچه کانتینری که نمی دانید!

چگونگی طراحی سازه پارچه ای

نقش مهم سازه غشایی در معماری - سازه چادری
سفارش سازه غشایی با کیفیت فوق العاده

جهت سفارش سازه غشایی با متریال بسیار عالی و سازه ی مناسب جهت نصب در محل مورد نظرتان ، شرکت دیکسون به عنوان بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

شرکت دیکسون با ارائه انواع پارچه سقف ، پارچه سایبان و .. می تواند بهترین ها را ارائه کند. تولید کننده انواع پارچه و ایجاد سازه غشایی جذاب در مدل های متنوع این امکان را برای شما فراهم می کند تا بهترین محیط از نظر معماری و زیبایی را داشته باشید.

جهت پوشش دهی نقطه ای از ساختمان ، رستوران ، کافی شاپ ، فروشگاه و .. چه داخلی چه خارجی با معماری جذاب و نوین کافیست با شرکت دیکسون در ارتباط باشید. با کلیک بر روی دکمه ی زیر می توانید مستقیما جهت استعلام قیمت سازه غشایی و دریافت راهنمایی با مشاورین تخصصی ما تماس بگیرید.