قیمت سازه کششی

مزایای منحصربفرد نصب سازه غشایی
مزایای منحصربفرد نصب سازه پارچه ای
11 تیر 1400
دلایل خرید سازه پارچه ای
دلایل خرید سازه پارچه ای
17 تیر 1400
نمایش همه

قیمت سازه کششی

قیمت سازه کششی

قیمت سازه کششی

قیمت سازه کششی به دلیل تنوع بالا در جنس پارچه های استفاده شده در آنها و نوع سازه در طیف گسترده ای تغییر می کند و نرخ های متفاوتی برای آنها ارائه میشود. شرکت دیکسون ؛ ارائه دهنده انواع سازه کششی در ادامه به معرفی اصلی ترین فاکتورهای موثر در تعیین نرخ و قیمت این سازه ها خواهد پرداخت.

قیمت سازه کششی بر اساس جنس پارچه

از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهایی که در تعیین قیمت سازه کششی تاثیرگذار می باشد، جنس پارچه به کار رفته در آنها است.

پارچه هایی که به عنوان روکش برای این سازه ها استفاده میشوند باید از مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن باد و همچنین تابش نور خورشید و نوسانات دمایی برخوردار باشد. علاوه براین، نم و رطوبت ایجاد شده بخاطر بارش برف و باران نباید به داخل این پارچه ها نفوذ کند و به عبارت دیگر، سازه باید کاملا ضد آب باشد.

از جمله پارچه های مورد استفاده برای این سازه ها می توان به پارچه برزنت و پارچه ترانزیتی اشاره نمود که از نظر کیفیت و قیمت با هم فرق دارند.

با توجه به اینکه در پارچه ترانزیتی لایه ای از پلی استر در آنها استفاده میشود و کاملا سطح را ضد آب می کند، به همین دلیل قیمت سازه کششی اجرا شده با این پارچه ها بیشتر از سایر نمونه ها خواهد بود.

همچنین لازم به ذکر است که پارچه های برزنتی و ترانزیتی از نظر ضخامت و گرماژ دارای تنوع زیادی هستند و به همین دلیل قیمت های ارائه شده برای آنها تنوع زیادی دارد. به همین دلیل است که دو سازه کششی با پارچه های برزنتی ممکن است قیمت کاملا متفاوتی با هم داشته باشند.

قیمت سازه کششی بر اساس مدل

از دیگر موارد بسیار مهمی که نمی توان در زمان محاسبه قیمت پارچه سازه کششی از آن چشم پوشی کرد، طرح و مدل سازه و بدنه می باشد. با کمی جستجو برای این سازه ها کاملا پی به طرح و مدل های مدرن و منحصر به فرد آنها خواهید برد. این طرح ها بر اساس استانداردهای مختلف و با در نظر گرفتن شرایط متعدد از قبیل محل قرار گیری و میزان فضا و غیره طراحی توسط مهندسین انجام میشود.

  پارچه سازه کششی سایبانی

با توجه به زمان بر بودن طراحی و نیاز به تخصص بالا و رعایت تمام اصول و استانداردها، هزینه های طراحی می تواند بر قیمت نهایی پروژه تاثیر بسزایی داشته باشد. به طوریکه هر چه طرح سازه پارچه ای پیچیده تر باشد، در نهایت قیمت بالاتری خواهد داشت.

پیشنهاد میکنیم مطالعه مطالب زیر را از دست ندهید :

نقش مهم سازه غشایی در معماری چیست؟

انتخاب پارچه مناسب برای سازه چادری

قیمت سازه کششی
قیمت سازه کششی بر اساس جنس بدنه

تمام سازه های کششی در محیط های روباز نصب شده و فضایی را به عنوان پارکینگ یا محل برگزاری نشست و نمایشگاه ها و غیره فراهم می کنند.

لذا نه تنها باید پارچه های به کار رفته در آنها مقاوم و ضد آب باشند، بلکه سازه و ستون های آن نیز باید در بالاترین سطح مقاومت قرار گیرد. متریال و فلز استفاده شده برای این سازه ها باید بتواند وزن پارچه را تحمل نموده و در صورت برخورد با ضربه دچار خرابی و ریزش نشود.

علاوه بر استحکام بالای سازه چادری در برابر ضربه و وزش باد، تمام بخش های آن باید کاملا ضد آب باشند.

در غیر این صورت به مرور زمان به دلیل بارش باران و برف بخش های مختلف آن دچار زنگ زدگی و پوسیدگی خواهد شد که نه تنها ظاهر را نامناسب میکند، بلکه مقاومت نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نصب سازه کششی

بدنه اصلی این سازه ها از ستون های متعدد فلزی با وزن سنگین تشکیل شده است و بر اساس طرح ارائه شده باید در محل مناسب قرار گیرند.

قرار گرفتن هر ستون در محل مناسب و حفظ فاصله ها و تمام آنچه در طراحی مد نظر قرار گرفته در مرحله اول لازم است لحاظ شود.

علاوه براین، نحوه نصب و محکم کردن سازه بر روی سطح مورد نظر اهمیت بسیار زیادی دارد و عدم توجه به اصول ایمنی و استانداردها در این مرحله می تواند نتیجه کار تیم را به طور کامل از بین ببرد. به همین دلیل است که نصب سازه کششی توسط افراد متخصص و با تجربه باید انجام شود.

  پارچه سایبان نانو

بخشی از هزینه های سازه کششی مربوط به نصب آنها می باشد که قیمت مشخصی نداشته و بر اساس نوع سازه و مدت زمان مورد نیاز برای اجرای کار تعیین می گردد.

قیمت سازه کششی بزرگ و کوچک

این کاملا طبیعی است که هر چه متریال مورد استفاده در این سازه ها بیشتر باشد، به همان نسبت نیز قیمت نهایی کار بیشتر میشود. به همین دلیل متراژ پارچه های استفاده شده برای روکش سازه غشایی ، مقدار فلزات در ستون ها و سایر بخش ها همگی باید به طور دقیق محاسبه شوند تا بتواند در نهایت قیمت پروژه را محاسبه نمود.

تجهیزات جانبی سازه

علاوه بر بدنه و روکش چادری سازه کششی، ممکن است بر اساس خواسته مشتری تجهیزات جانبی از قبیل نوارهای ال ای دی و لامپ ها و غیره نیز بر روی آنها نصب شوند تا روشنایی و جلوه سازه چادری بهتر شود. تمام این تجهیزات جانبی نیز در فرآیند محاسبه قیمت سازه کششی لازم است به طور دقیق مد نظر قرار گرفته شوند.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید :

انتخاب سازه چادری مناسب باغ وحش

مزایای منحصربفرد نصب سازه پارچه ای

قیمت سازه کششی
محاسبه قیمت انواع سازه کششی برزنتی و ترانزیتی

علاوه بر موارد فوق، نمی توان از تاثیرات نوسانات نرخ ارز بر قیمت پارچه ها مثل پارچه کانتینری و همچنین فلزات و سایر تجهیزات مورد نیاز برای اجرای سازه کششی چشم پوشی کرد.

به همین دلیل کارشناسان فروش شرکت دیکسون قبل از ثبت سفارش مشاوره رایگان در این زمینه ارائه داده و تمام موارد تاثیرگذار بر قیمت را بررسی و در نهایت قیمت را محاسبه خواهند نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت دیکسون تماس بگیرید.