انتخاب پارچه مناسب برای سازه چادری

نقش مهم سازه غشایی در معماری
نقش مهم سازه غشایی در معماری چیست؟
25 خرداد 1400
انتخاب سازه چادری مناسب باغ وحش
انتخاب سازه چادری مناسب باغ وحش
29 خرداد 1400
نمایش همه

انتخاب پارچه مناسب برای سازه چادری

انتخاب پارچه مناسب برای سازه چادری - سازه غشایی

انتخاب پارچه مناسب برای سازه چادری - سازه غشایی

انتخاب پارچه مناسب برای سازه چادری

انتخاب پارچه مناسب برای سازه چادری موجب افزایش استحکام و مقاومت بالای سازه شود. پس در این زمینه باید دقت کافی به خرج دهید تا بتوانید بهترین مدل از جنس پارچه را انتخاب کنید. البته این مورد هم که در قیمت سازه چادری موثر است را نمیتوان ندید گرفت .

سازه چادری در معماری دکوراسیون و تزئین آن نقش بسزایی دارد که این موضوع باعث شده بیشتر محیط های سرباز مثل پارک ها ، استخر ها ، فروشگاه ها ، شهر بازی ، رستوران ها و .. برای پوشش یک قسمتی از فضا نسبت به نصب این سازه اقدام کنند.

همچنین از دیگر مزایای به کار بردن سازه پارچه ای می توان به این گزینه اشاره کرد که معماران به دلیل اینکه می توانند هر شکلی را برای آن در نظر گرفته و روی پارچه پیاده سازی کنند حالا در ادامه می خواهیم بررسی کنیم که چه نوع متریال پارچه ای میتواند برای سازه پارچه ای شما مناسب باشد.

پارچه پی وی سی برای سازه چادری مناسب است؟

از مزایای پارچه پی وی سی مطلع هستید و می دانید که برای انواع سایبان ، پارچه سقف ها مورد استفاده قرار می گیرد اما این پارچه با وجود ویژگی هایی که دارد برای سازه چادری هم با توجه به طرح ها و رنگ های متنوعی که دارد همراه با پارچه پلی استر نصب می شود.

حالا چرا اسم از پارچه پلی استر آوردیم؟

این پارچه به دلیل قیمت پایین و خاصیت انعطاف پذیری که دارد خطر آسیب دیدگی را در اثر تا زدن و کشیده شدن کاهش می دهد با اینکه در هنگام حمل و نصب آن باید دقت کنید تا آسیبی به آن وارد نشود اما این پارچه میزان سختی و مقاومت خوبی دارد.

  سازه پارچه ای برای فضاهای عمومی

با استفاده از پارچه پلی استر به دلیل انعطاف پذیری که دارد می تواند به عنوان بهترین نوع پارچه برای سازه چادری شما مورد استفاده قرار گیرد.

حالا با ترکیب استفاده از این دو نوع پارچه هم می توانید انعطاف بسیار زیادی را ایجاد کنید هم اینکه میزان مقاومت آن را افزایش دهید.

همچنین با استفاده از پارچه PVC می توانید میزان نور خورشید که به محیط زیر سازه می تابد را کاهش دهید تا گرمایی به زیر آن نفوذ نکند و تابش نور خورشدی جلوگیری کنید.

اگر می خواهید پارچه سازه پارچه ای شما از مقاومت بالایی برخوردار باشد و در اثر ایجاد آتش سوزی شعله پخش نشود بهترین کار استفاده از پارچه پی وی سی است.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید : 

کاربردهای سازه چادری

نکات جالب درباره ی پارچه کانتینری که نمی دانید!

انتخاب پارچه مناسب برای سازه چادری - سازه پارچه ای

مزایای استفاده از پلی استر با روکش پی وی سی در سازه چادری

در متن بالا ذکر کردیم که انواع سازه چادری پارچه پلی استر با روکش پی وی سی را در نظر می گیرند حالا می خواهیم در این قسمت مزایای آن را ذکر کنیم تا بدانید چرا این مدل پارچه محبوبیت زیادی دارد :

اولین مورد استفاده از این مدل پارچه می توان به وزن سبکش اشاره کرد. وزن سبک سازه پارچه ای را مطمئناً در مقاله های زیادی مطالعه کردید و دلیلش هم استفاده از پارچه پلی استر با روکش پی وی سی است. پی وی سی پارچه ای بسیار سبکی است و پلی استر هم از آن سبک تر.

دومین مورد هم انعطاف پذیری اش است که در متن بالا مختصر راجع به آن توضیح دادیم این قابلیت پارچه باعث شده تا سازه پارچه ای را به هر شکلی تزئین کنیم.

  پارچه سایبان با دیکسون

سومین مورد که اهمیت زیادی دارد مقاومت بالای پارچه است این مورد باعث می شود تا مقاومت سازه چادری هم افزایش پیدا کند. وقتی پارچه برای شکل دادن کشیده شود باید آنقدر مقاومت داشته باشد که نسبت به کشیدگی های شدید پاره نشود یا سوراخی ایجاد نشود.

همچنین در مدت استفاده طولانی نباید در اثر تابش نور خورشید ، گرمای شدید پارچه پوسیده شود یا اینکه پارگی در پارچه ایجاد شود.

چهارمین مورد هم قیمت پارچه پی وی سی به همراه پلی استر است که قیمت آن نسبت به دیگر پارچه های بسیار پایین تر است. پارچه سازه کششی هم ممکن است در این امر استفاده شود اما به دلیل قیمتش معماران را از استفاده اش صرف نظر می کند.

آخرین مورد هم تنوع در طرح و رنگ پارچه پی وی سی و پلی استر بسیار زیاد است که بنا به محیط مورد نظرتان می توانید انتخاب نموده و آن را جهت تزئین محیط نصب کنید.

پیشنهاد مطالعه :

چگونگی طراحی سازه پارچه ای

نقش مهم سازه غشایی در معماری چیست؟

انتخاب پارچه مناسب برای سازه چادری
سفارش سازه چادری با بهترین کیفیت

در نهایت نکته ای که می توان ذکر کرد این است که انتخاب جنس پارچه سازه چادری بستگی به نوع استفاده متفاوت است اما عموما از این نوع پارچه برای سازه پارچه ای استفاده می شود.

شرکت دیکسون با انتخاب پارچه مناسب برای سازه چادری می تواند نیاز شما را در این زمینه برطرف سازد تا بهترین نوع سازه پارچه ای را داشته باشید.

برای سفارش بهترین سازه چادری یا سازه غشایی می توانید با شرکت دیکسون در ارتباط باشید تا بهترین نوع سازه را برای محل مورد نظرتان نصب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.